Perşembe, Nisan 06, 2006

konformist orospu

- herşeyin bir bedeli vardır şekerim,
dedi, ağzındaki dumanı, vişne çürüğü dudaklarından üflediği sırada. duman bir an için tam üstümüzde küçük bir girdap gibi etrafında döndü ve sonra kayboldu. elindekini bana uzattı ve kelimeler ağzının içinden tükürür gibi çıkıp suratımın ortasına çarpıverdi.

- o kadar konformistsin ki, bedel ödemeye bile yanaşmıyorsun, değil mi?

haklıydı. bütün orospular hep haklıydı zaten. belki yattıkları adamların her birinden vizite ile birlikte onların kendi doğrularını da alıyorlardı. karşılığında verdikleri bir çift meme için adil olmayan bir alışveriş belki ama, beni ilgilendirmediğinden bu düşüncemi kendime sakladım.

bağdaş kurduğum dizlerimi çözüp ayağa kalktım ve odanın penceresini açtım. dumanla birlikte pencereden dışarı uçup havaya karışmak istedim bir an için. ama fizik kurallarına aykırıydı. kahrolası pozitif bilimler. yerime döndüm. dizlerine yüzümü yerleştirip baharatlı ve pahalı parfümü içime çektim. berbat bir parfümdü. uzun tırnaklarıyla birbirine karışmış saçlarımı düzeltip okşarken, uzun zamandır böyle bir şeye ihtiyacım olduğunu düşündüm. o'nun yerine, aşık olabileceğim bir adam olsa, daha iyi olurdu şüphesiz.

uzun zamandır görüşmüyorduk şehnaz'la. şapkadaki tavşan gibi bir anda kaybolur ve sonra elinde bir şişe votkayla habersizce kapımı çalardı. şehnaz dışındaki habersiz misafirlerden nefret ederdim. şehnaz farklıydı. yaptığı iş beni hiç ilgilendirmiyordu. sürekli yaptığı işten bahseden o sıkıcı bankacılardan, avukatlardan, doktorlardan çok daha bahsedilecek bir iş yapıyordu oysa.

- nen var kuzum? hadi anlat bana.

anlattım. bilmediği ve bildiğim herşeyi oturup anlattım. beni sürekli takip eden bir takım insanları, sabaha karşı gördüğüm kabusları, bazen harfleri unutup konuşamadığımı, yazamadığımı ve hatta düşünemediğimi, aklımı kaçırmak üzere olduğumu anlattım. teki düşmüş takma kirpiğini kırpıştırıp yüzüme baktı.

- akıl hemen hemen her şeyi yapabilir, akıl dışına bile çıkabilir. bu da onun deliliği. catherine clement, şeytanın orospusu'ndan. ama sana bir şey söyleyeyim mi; orospu olduktan sonra, kimin orospusu olduğunun bir önemi kalmıyor tatlım,
dedi. ayağa kalkıp eteğini çekiştirdi. aynanın önünde saçlarını düzeltip vişne çürüğü rujunu tazeledi ve kapıyı çekmeden önce kelimelerini yüzüme tükürüverdi;

- bu hayatta hepimiz birilerinin orospusuyuz, kadın ya da erkek. tadını çıkar.


haklıydı. hep haklıydı zaten.